Blog Utama Saya :-

Selasa, 19 April 2016

ALLAH WUJUD TANPA BERTEMPAT



Imam empat mazhab semuanya meyakini ALLAH WUJUD TANPA BERTEMPAT, walaupun mereka berbeza dari sudut fiqh tetapi aqidah mereka tetap sama. Pegang aqidah ini sampai mati walau apa pun yang terjadi kerana inilah aqidah semua para Nabi dan umat Islam.










**************************************************




Golongan sesat Wahhabi selalu pertikai dan minta dalil al-Quran serta as-Sunnah tentang Aqidah Islam "ALLAH WUJUD TANPA BERTEMPAT", tetapi hanya segelintir sahaja yang mampu memberikan dalil dan hujah berhubung pertanyaan Wahhabi tersebut. Jadi untuk membantu anda menjawab pertanyaan Wahhabi, kami telah menyediakan dalil tentang Aqidah Islam "ALLAH WUJUD TANPA BERTEMPAT" berdasarkan:
1. Al-Quran
2. Al-Hadith
3. Ijma` (kesepakatan) Ulama'
4. Dalil Akal
Sebarkan kepada rakan2 anda supaya mereka tidak gentar dan diam apabila Wahhabi bertanyakan dalil.




















================================

Khusus untuk mereka yang mencari dalil dan hujah berhubung aqidah Islam "Allah ada tanpa bertempat", kali ini admin senaraikan kenyataan ulama tentang "Allah ada tanpa bertempat", bermula dari kurun 1 sehingga kurun ke 15. Satu kurun bersamaan 100 tahun.





























==================================

Kenyataan Ulama tentang Aqidah Islam: "Allah wujud tanpa bertempat".
1. Ulama Ahli Tafsir dan Ulum al-Quran
2. Ulama Ahli Hadith dan Ulum al-Hadith
3. Ulama Mazhab Hanafi
4. Ulama Mazhab Maliki
5. Ulama Mazhab Syafi`e
6. Ulama Mazhab Hanbali
7. Ulama Sufi
8. Ulama Ahli Lughah
9. Ulama Ahli Sejarah dan Sirah
10. Ulama yang menulis Ilmu Firaq
11. Ulama Tanah Melayu





































======================================

Soalan: Apakah hukum bagi orang yang berkeyakinan bahawa Allah bertempat???
Jawapan: Orang tersebut terkeluar daripada Islam.
Soalan: Bagaimana cara untuk dia kembali kepada Islam?
Jawapan: Wajib mengucap dua kalimah syahadah dengan segera, dengan niat kembali kepada agama Islam dan menyesal di atas perkara kufur yang telah dilakukan iaitu benci terhadap perkara kufur tersebut dan berazam untuk tidak kembali melakukannya lagi.



















Sumber:
https://www.facebook.com/Hujah-Ahlussunnah-Waljamaah-1125110374186854/
















Tiada ulasan:

Catat Komen